Tampereen Raitiotie, Tampere

Solmasterin rypsiöljypohjainen muottiöljy mukana Tampereen raitioliikennetyömaan toteutuksessa

 

Tampereella käyttöönotettu Tampereen Raitiotie oli mittava urakka ja projektin loppuun saattamisessa oli mukana monia kotimaisia yrityksiä. Myös Solmaster oli mukana toteutuksessa. Toimitimme betonisten ratapölkkyjen valmistukseen tuhansia litroja muotinirrotusöljyä, jonka ominaisuudet takasivat tasaisen ja laadukkaan pinnan.

EKO muottiöljy 18 on kotimaiseen rypsiöljyyn perustuva, ympäristö- ja käyttäjäystävällinen betoniteollisuuden muotinirrotusöljy. Luokittelematon tuote on tuoksuton ja miellyttävä käyttää. Valuprosessissa tuote on riittoisa perinteisiin mineraaliöljyihin verrattuna, sillä vain yksi levityskerta riittää. Tuotteella saavutetaan tasainen ja laadukas valun pinta, sekä tällä on erinomainen levittyvyys ja vähäinen sumuuntuvuus. Tuote suojaa lisäksi muottia korroosiolta ja vähentää muottien puhdistustarvetta.

 

Solmaster Muottiöljy 18 toimi loistavasti ratapölkkyjen valmistuksessa.

 

Kokonaispituudeltaan 23 kilometrin pituinen kaksihaarainen raitiotie toteutetaan allianssimallina, jossa hankkeen suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat tilaaja ja palvelutuottajat yhdessä yhteisellä allianssiorganisaatiolla. Raitiotieallianssin muodostavat tilaajaosapuoli Tampereen kaupunki sekä palveluntuottajaosapuolet VR Track Oy, YIT Rakennus Oy ja Pöyry Finland Oy

 

Muotit ovat valmiina valua varten.

 

Kuva: Wille Nyyssönen/ Raitiotieallianssi
Artikkelikuva: Wille Nyyssönen/ Raitiotieallianssi